Saturday, March 19, 2011

Let The The Music Heals Your Soul

Hello,

Pernah tak korang perasan, kadang-kadang bila kita dalam satu situasi, ada saja yang lagu yang berkumandang diradio yang memang seiring dengan perasaan dalam hati ni. Pernah tak?

Haha. That's the power of music! It can makes you cry, it ca makes you laugh, bend your heart, and it can break you apart. But it will always be there for you.

Kalau tak salah, lagu mat saleh first yang aku layan adalah dari Richard Marks, Right Here Waiting. Masa tu kalau tak salah aku masa tu aku baru darjah 4 atau 5, lebih kurang 15 tahun dulu. Memang layan gila, walaupun masa tu aku tak berapa paham lirik dia. Tapi sekarang aku dah paham, macam lagu tu dah tersurat sebenarnya untuk aku, memang kena dengan kisah hidup aku.

So, sekarang anytime bila aku sedih, emoso tak berapa stabil, i'll listen to my music. Dan dari sana juga aku belajar realiti hidup dalam dunia yang kepura-puraan. Bak kata orang ijazah yang baik datangnya dari jalanan, but i got it from music, and all it's splendor.

So take your time to listen to one, whenever you're feeling low, depressed, lonely, i bet i can make your day again, or at least make you dance to it's tunes!

Wassalam, may we meet again soon! :)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...